Próbáljuk meg leszokni a dohányzásról


Próbáljuk meg leszokni a dohányzásról Zoltán, pszichiáter A dohányosok nagy része annak tudatában is tovább dohányzik, hogy tisztában van annak veszélyeivel.

Leszokni a dohányzásról 5 hónappal ezelőtt Hozzászólások

Ennek legfőbb oka, hogy a dohányzás az egyik legsúlyosabb - a kemény drogokra jellemző mértékű - függőséget képes létrehozni. Statisztikai adatok szerint évente a dohányosok 70 százaléka szeretne lemondani a dohányzásról, mintegy 30 százalékuk meg is kísérli, de ténylegesen csak százalékuknak sikerül hosszabb időre lemondania a cigarettáról.

Komoly függőségről van tehát szó, ahol az elhatározáson és akaraterőn túl gyakran egyéb segítségre, "mankóra" is szükség van. Az első lépés persze minden esetben a valóban komoly elhatározás, enélkül eredmény ragasztó vakolat a dohányzásról való leszokáshoz nem érhető el.

Amennyiben azonban a döntés megszületett, lehetőség van nem csupán az akaraterőre bízni a leszokás sikerességét, hanem különböző terápiákat is segítségül hívni.

két hét a dohányzás abbahagyására

Hirdetés A legszélesebb körben a nikotinpótláson alapuló módszerek terjedtek el. Ennek lényege, hogy a dohányzás abbahagyásával párhuzamosan valamilyen formában pótolják a szervezetbe jutó nikotint, így csökkentve a megvonásos tüneteket. A terápia általában három hónapon át tart, ezalatt fokozatosan csökkentik a nikotin bevitelét.

Kik és mikor?

  • Leszokási tippek - CigiSzünet
  • Aykus dohányzási szer
  • Index - Leszokik az Index - A nikotin csak egy mítosz
  • Ha nem is tud a dohányzásról leszokni, még odafigyelhet önmagára!
  • Versek arról, hogyan lehet leszokni a dohányzásról - A dohányzásról való leszokás ideges lett
  • Hogyan lehet leszokni a dohányzásról az időseknél

A dohányosok többsége jellemzően éves korban kezd el cigarettázni. Felmérések szerint a korosztály harmada, fele elismeri, hogy legalább alkalomszerűen cigarettázik. Korábban erős férfi dominancia volt tapasztalható a dohányosok körében, azonban az utóbbi évtizedekben a nők körében is egyre inkább divat a dohányzás, talán az egyenjogúság iránti igény egyik vadhajtásaként.

dohányzás kódoló program

Így fordulhat elő, hogy míg férfiaknál mérsékelt csökkenés észlelhető a dohányosok számában, addig a nők körében inkább emelkedett a dohányosok száma. Míg Magyarországon az as években a férfiak majd 50 százaléka dohányzott, a nőknek ugyanakkor csak kb.

Dohányzás: módszerek a leszokáshoz - Egyedül nem megy

Tapasz és tabletta A legegyszerűbb, orvosi felügyelet nélkül is alkalmazható módszer a nikotintapasz használata. Napi egy tapasz felragasztását követően egyenletes mennyiségű nikotin jut a szervezetbe, csökkentve a megvonásos tüneteket.

fájdalom a lapocka mögött dohányzó

A tapasz akár terhesek dohányzásról való leszoktatására is alkalmas, és műtétre váró betegeknél is alkalmas lehet a dohányzás kiváltására.

Ismert a rágótabletta, ahol a dohányos maga szabályozhatja a számára szükséges mennyiséget a rágás sűrűségével. Nem dohányzókon enyhe mérgezéses tüneteket okozhat.

a dohányzás elleni küzdelem napján

Ha valaki nem szereti a rágót, akkor a tabletta nyelv alatt oldódó formája is beszerezhető. Súlyos függőség esetén szóba jöhet orrspray vagy inhaláló berendezés is.

  1. Száraz köhögés olyan személynél, aki leszokott a dohányzásról
  2. A dohányzásról le lehet szokni! Hasznos tanácsok a füstmentes élethez
  3. Leszokási tippek 1.
  4. Gyorsan és megbízhatóan hagyja abba a dohányzást

Gyógyszeres megoldások A nikotin tartalmú készítményeken túl az utóbbi években elérhetőek bupropion hatóanyag tartalmú gyógyszerek, melyek a sóvárgást csökkentve megnövelik az akaraterőt, sőt a megvonásos tüneteket is csökkentik. A dohányzás abbahagyása előtt héttel kell elkezdeni a szedését, majd legalább egy hónapig kell folytatni azt.

Versek arról, hogyan lehet leszokni a dohányzásról

A sikeres leszokások arányát 30 százalékra javítja, alkalmazását nehezíti azonban, hogy felírásához szakorvosi javaslatra van szükség. Elérhető még a Nicobrevin nevű kapszula, amely enyhe nyugtató, sóvárgás csökkentő hatású készítmény, kámfor és eukaliptusz olaj tartalma miatt a légzést is javítja. Ez vény nélkül kapható a patikákban.

Dohányzom, és nem hagyom abba az ivást

Kell a dohány? Ne adjuk fel! A gyógyszeres támogatáson túl legalább ennyire fontos a lelki támogatás is.

hagyja abba a dohányzást, hogyan befolyásolja a testet

Pszichoterápiás foglalkozások segíthetnek a dohányzási szokások megváltoztatásában, a motivációk megértésében, egyéb szorongásoldó technikák megtanulásában, a járulékos lelki okok feltárásában és orvoslásában. A hipnózis és - avatott kezekben - az akupunktúrás beavatkozás szintén nagyon hatékony lehet a szorongás oldásával, sóvárgás csökkentésével. Emellett még számtalan többé-kevésbé hatékony módszer létezik elektromos cigi, lézeres terápia, csoportfoglalkozásoka legfontosabb azonban a szilárd elhatározás, melyet mind gyógyszeresen, mind pszichés támogatással érdemes megerősíteni a minél nagyobb hatékonyság érdekében.

A dohányzásról le lehet szokni! Hasznos tanácsok a füstmentes élethez

Ha elsőre nem sikerül, ne adjuk fel, próbáljuk újra és újra, akár többféle próbáljuk meg leszokni a dohányzásról igénybevételével! Lehet, nekünk más módszer lesz hatásos.

Nem dohányzom, csak néha gyújtok rá.

Mind a saját, mind környezetünk egészsége, jó közérzete megér ennyit. Forrás: WEBBeteg.