Mit hívhat a dohányzás vágya


Rák megelőzés Cimkék Bizonyos vitaminok és ásványi anyagok nagyon hasznosak lehetnek a dohányzásról való leszokáshoz, mert megakadályozzák a szorongást és a súlygyarapodást, amelyek gyakori kisérői a cigiről való leszokás fázisainak. C-vitamin Egy nem dohányzó felnőttnek átlagosan napi mg C-vitamin szükséges, míg egy átlagos dohányzónak kb. Egy extra mennyiségű C-vitamin rövid ideig történő bevétele csökkentheti a nikotin iránti igényt, tapad a nikotinhoz, lehetővé teszi annak szűrését. E-vitamin Az E-vitamin erős antioxidáns. Nagyon fontosnak tartják a szívroham megelőzésében.

Az elmúlt években azonban világossá vált, hogy a probléma sokkal súlyosabb: a dohányosok túlnyomó többségében ún. Bár sok dohányos úgy érzi, képtelen megszabadulni a cigitől, ez egyáltalán nem lehetetlen.

Régebben általános volt az a vélekedés, hogy a dohányzás nem egyéb, mint rossz szokás. Ha csupán az lenne, akkor sem lenne egyszerű leszokni róla.

miért rossz leszokni a dohányzásról

Gondoljunk csak bele: ha valaki 20 éve dohányzik, napi 20 cigarettát szív el, és egy cigaretta mondjuk 5 szippantást jelent, akkor ez ezer rágyújtás és ezer szippantás. Ez azt jelenti, hogy - hasonlóan a kábítószer fogyasztókhoz - a cigaretta megvonása, a dohányzás abbahagyása kellemetlen tünetekkel, panaszokkal jár ingerültség, nyugtalanság, fáradékonyság, a koncentrálóképesség romlása, alvászavarok, fejfájás, kínzó vágy a cigaretta után, elhízás.

A függőség a cigarettafüstben lévő nikotinhoz kötődik. A dohányos idegrendszere olyan mértékben "hozzászokik" a nikotinhoz, hogy ha a vér nikotinszintje egy kritikus érték alá esik, ez az előbb említett tüneteket kiváltó működési zavarokhoz vezet.

  • A dohányzás minden betegséget okoz
  • Leszokni a dohányzásról, és veséje lett

A nikotinfüggőséget "fizikai" függőségnek nevezzük. Ezen kívül kialakul még egy pszichés függőség is, ami azt jelenti, mit hívhat a dohányzás vágya a rendszeresen dohányzó ember bizonyos helyzetekben, alkalmakkor törvényszerűen rágyújtási kényszert érez cselekvés megszokásaés ha erre nincs lehetősége - például elfogyott a cigarettája - rosszul érzi magát, ideges lesz, pánikba esik. A fizikai függőségre jellemző példa a reggeli, ébredés utáni rágyújtás, mivel az éjszaka folyamán a nikotin kiürül a szervezetből, és az első cigaretta elszívása tudja csak biztosítani a megszokott nikotinszintet.

mi a haszna a dohányzásról való leszokásnak

A kávéhoz elszívott cigaretta viszont a pszichés hozzászokás példája. A kérdés az, miért érzi úgy sok dohányos, hogy élete végéig "végzetszerűen" hozzá van kötve a cigarettához? Szívja, csak szívja, pedig a lelke mélyén már szeretné abbahagyni.

Szeretettel köszöntöm! Amikor ezeket a sorokat olvassa azt jelenti,hogy jó úton jár, hiszen megfogalmazódott Önben egy gondolat, latolgatja, esetleg már el is döntötte, hogy leszokik a dohányzásról. Amennyiben ez így van, én minden tudásommal segítem abban, hogy ezt sikeresen végig is csinálja. Vegye a bátorságát, hozzon egy döntést, cselekedjen és hívjon, kérjen időpontot. Szabó Károly vagyok, természetgyógyász "Sok millió olyan tényező van, amelyek beleszólhatnak az életutunkba; és bármelyikük legapróbb változása is elég lehet ahhoz, hogy megváltozzon a jövőnk.

Némileg meglepő módon ugyanis a dohányosok csaknem fele nem utasítja el a leszokás gondolatát, sőt Hogy ebből a lehetőségből miért csak az esetek egy részében lesz valóság? A mit hívhat a dohányzás vágya a "függőségben" és a hozzászokásban keresendő.

Ez a kettős függőség - és ezen belül is elsősorban a nikotin utáni vágy - az oka a legtöbb kudarccal végződő leszokási kísérletnek. Azokban az országokban, ahol a dohányzás kérdésével behatóan foglalkoznak, - részben az egészségnevelési tevékenységnek, részben pedig a dohányzást elutasító társadalmi közhangulatnak a hatására - mind több dohányos határozza el, hogy végleg leteszi a cigarettát. Talán ez a pillanat érkezett el hozzánk is január elsejével.

Tegye le a cigarettát és érezze az előnyöket!

A másik fontos kérdés: egyáltalán le lehet-e szokni? Bár sok dohányos úgy érzi, hogy képtelen megszabadulni a cigarettától, a tapasztalat azt mutatja, hogy ez egyáltalán nem lehetetlen.

Nálunk körülbelül 1 millió a népesség egytizede a volt dohányosok száma. A dohányzási szokások és a betegségek előfordulása közötti kapcsolatot vizsgáló tanulmányok azt igazolják, hogy a cigaretta elhagyása után előbb a szív- és keringési betegségek szívinfarktus, érszűkület, agyi katasztrófák ritkulnak meg, majd később a tüdőrák előfordulása is csökken, és egy idő után eltűnik a különbség a sohasem dohányzó és a volt dohányos között.

keményen futva hagyja abba a dohányzást

A teljesítőképesség, a közérzet már néhány dohányfüst-mentes hét után javulni kezd, szűnik a reggeli köhögés, krákogás. Ismét van az ételeknek íze, illata.

Friss lesz a lehelet, megszűnik a ruha és a haj "bagószaga" stb….

hagyja abba az akaraterőt

Az amerikai szlogen szerint: ''csókolj meg egy nemdohányzót, és élvezd a különbséget!