Leszokni a dohányzásról és nem hízok el, Cigi: így nem hízunk el leszokás után!


Leszoktam a dohányzásról, meg fogok hízni?

Leszoktam a dohányzásról, meg fogok hízni? Bizonyára nagyon sok dohányos határozta már el ezzel a szlogennel a fejében, hogy leszokik a cigarettáról.

  • A dohányzásról való leszokás egyszerű módja, különösen a nők számára
  • Egy frászt fog elhízni, ha leszokik a cigarettáról - Dívány
  • A dohányzást leszokó emberek irigysége
  • Megvan az ok, miért híznak a dohányzásról leszokott emberek

Nem kevesen viszont félnek abbahagyni a dohányzást, mert rettegnek attól, hogy meghíznak utána. Mint példánk és a statisztikai adatok többsége is mutatja, különösen a nők rettennek meg a biztos hízás gondolatától a cigarettáról való leszokást követően. Pedig a leszokás lehetséges súlygyarapodás nélkül is — csak egy kicsit oda kell figyelni rá.

Megvan az ok, miért híznak a dohányzásról leszokott emberek

De minthogy a leszokás nyomán ezt a kalóriamennyiséget nem égetik el, a szervezet visszanyeri régi állapotát. Ehhez a mérsékelt súlygyarapodáshoz azonban rendszerint hozzáadódnak további kilók, mert a volt dohányos rendszerint többet eszik a cigaretta elhagyása okozta hiányérzet kompenzálására.

Fenyvesi Zsófia Kitalálod, mi volt az első dolog, amit online vásároltak? Aki eljátszott már a gondolattal, hogy felhagyjon a dohányzással, biztosan hasonló kifogásokkal érvelt amellett, hogy talán mégsem éri meg leszokni. Ha megelégszik azzal, hogy kibírja cigi nélkül, de cserébe állandóan habzsol, ne csodálkozzon, hogy hízik.

Mi több, a szervezet megfosztása a nikotintól általában növeli az édességek iránti vágyat is. Egyes felmérések szerint a dohányosok rendszerint kalóriadúsan étkeznek, jobban növelik koleszterinszintjüket, több sót, alkoholt fogyasztanak, mint mások.

Cigi: így nem hízunk el leszokás után!

Viszont általában kevesebb telítetlen zsír, rostos anyag, C- és E-vitamin valamint béta-karotin jut be a szervezetükbe. Ez pontosan a fordítottja annak a folyamatnak, ami kívánatos lenne jó egészségi állapotuk fenntartása szempontjából. Ezért egyik fontos követelmény, hogy a volt dohányosoknak fel kell hagyniuk rossz táplálkozási szokásaikkal, káros reflexeikkel. Csökkentsük a nassolás kísértését!

leszokni a dohányzásról és nem hízok el

Tisztítsuk meg a konyhaszekrény polcát, az íróasztal fiókját a különböző chipsektől, kekszektől, amerikai mogyorótól és más hizlaló nassolni valótól.

Tegyük el a kezünk ügyéből a zsíros sajtdarabkákat, csokoládékockákat, snackeket is, ha rágyújtás helyett utánuk akarnánk nyúlni… Inkább készítsünk magunk elé felaprózott zöldséget, gyümölcsöt.

leszokni a dohányzásról és nem hízok el

Főzzünk fűszeresebben, mint eddig! Kiváló módja annak, hogy könnyű, finom ételekkel táplálkozzunk, és ne vágyjunk a hizlaló, esetleg kevésbé ízletes fogásokból nagyobb mennyiségre.

Ezért fegyverkezzünk fel sokféle fűszerrel, és ízesítsük ételeinket kedvünk szerint.

leszokni a dohányzásról és nem hízok el

Használhatunk zöldfűszereket petrezselymet, kaprot stb. Szerezzünk be nikotinpótlókat! Ezek a készítmények tapaszok, rágógumik stb.

  • Élvezetes álmok a leszállókról
  • Leszoktam a dohányzásról, meg fogok hízni? - Patika Magazin Online
  • A dohányzás gyors leszokásának népszerű módjai
  • Cigi: így nem hízunk el leszokás után! - HáziPatika

Az eredmény: jobban elviseljük a cigaretta hiányát, nem rágcsálunk annyit a dohányzás helyett, így kisebb lesz a súlyfelesleg. Fotó: rf. Mozogjunk többet! Tartozzék közéjük a több testmozgás, válasszunk egy nekünk tetsző sportágat, vagy próbáljunk ki többfélét. Egy kellemes testedzés során több energiát fogyasztunk, nagyobb mennyiségű kalóriát éget el a szervezetünk a hízás egyik ellenszereként.

A dohányzásról való leszokás lehetséges hízni

Eközben endorfin hormon szabadul fel szervezetünkben, amitől szintén javul a közérzetünk. Igyunk sok ásványvizet, teát! Egy bevált módszer: ahányszor csak rá akarnánk gyújtani, igyunk egy pohár ásványvizet vagy egy csésze teát segít feledtetni a vágyat.

Ami pedig a kávét illeti, ne igyunk belőle két csészénél többet naponta.

A dohányzásról való leszokás és a súlygyarapodás megelőzése

Ha eddig több kávét fogyasztottunk, helyettesítsük azt zöld teával, mert annak az íze után kevésbé kívánjuk a cigarettát. Kerüljük a kalóriadús, alkoholos italokat, hiszen azok mellé — korábbi szokás alapján — még jobban kívánjuk a leszokni a dohányzásról és nem hízok el.

Gyakrabban készítsünk magunknak salátát! A kevéssé kalóriadús zöldségek-gyümölcsök antioxidánsokat juttatnak a szervezetbe, melyekre a volt dohányosoknak nagy szükségük van.

Miért híznak a dohányzásról leszokottak? A kutatók arra a megállapításra jutottak, hogy a dohányzás felgyorsítja azoknak a géneknek a működését, melyek a zsírlebontásért felelnek. A nem dohányzókkal összehasonlítva a dohányosok szervezetében az AZGP1 nevű gén működése sokkal nagyobb aktivitást mutat.

Nem magas cukortartalmú gyümölcs is mindenképp szerepeljen a reggeli és az uzsonna összeállításában, a zöldség pedig ne maradjon ki az ebédre és vacsorára tervezett menüből.

Jó ötlet a citromlével és egy kis olívaolajjal ízesített nyers zöldsaláta, így egy adag C-vitamin és antioxidáns beviteléről gondoskodunk egyidejűleg — fogyasszunk belőle uzsonnára is!

Ezt a három szót felejtsd el, ha le akarsz szokni a cigiről

Étkezzünk több részletben!