Hogyan lehet legyőzni az elvonási tüneteket a dohányzásról való leszokással


2. Ünnepelje meg a leszokást!

Persze, hallani olyanokról, akik egyszerűen eldöntik, és másnaptól soha többet nem gyújtanak rá. Őket ugyan irigyelheted, ám nem szabad magad hozzájuk hasonlítani, és eldönteni, hogy neked ez nem megy.

A legtöbb ember számára akik a cigaretta függőségében élnek a megvonás komoly fizikai és lelki tünetekkel jár. Így érdemes előre felkészülni: legyen elegendő érzelmi támaszod, tevékenységed és eszközöd a tarsolyban, hogy sikeresen vehesd az akadályokat.

Szívni, vagy nem szívni…

Ha nincs rá elegendő és meggyőző indokod találj. Amíg nem elég erős az elkötelezettséged nem valószínű hogy ki fogsz tartani a döntésed mellett. Fogj egy darab papírt és írj le annyi okot amennyit csak tudsz. Innentől minden egyes nap erre gondolj.

hogyan lehet legyőzni az elvonási tüneteket a dohányzásról való leszokással

Az utolsó cigaretta elszívása utáni első három nap alatt kifutnak dohányzásról való leszokás elleni gyógyszerek elvonási tünetek, addig viszont jó szolgálatot tesz a lista, amit nagy kísértések alkalmával előhúzhatsz a zsebedből. Nagyon fognak örülni a döntésednek, és annak is, hogy számítasz a segítségükre. Hatalmazd fel őket, hogy segítsenek legyőzni a kísértést, ha rágyújtanál.

Ott többen vagytok együtt, ami eleve segít, valamint sok támogatást tudtok nyújtani egymásnak a saját tapasztalatok és a másik bátorítása révén.

Másodszor pedig folyamodj cselhez: ha érzed, hogy rádtör a nikotinhatnék, inkább igyál meg egy nagy pohár vizet, vagy ha teheted, végezz valamilyen testmozgást. Jó ötlet ilyenkor pár fekvőtámaszt csinálni, de a munkahelyen is meg lehet mászni a lépcsőt oda-vissza párszor.

Nem kell úgy tenni mintha nem lenne jelen a nikotinhiány. Egyszerűen csak nyugtázd magadban, hogy mi történik, és igyekezz ebből még több erőt meríteni: segítesz a szervezetednek, hogy energikusabb, egészségesebb legyen.

Vitalitás tippek a Vitallandtól

El fog múlni a sóvárgás, ne aggódj. Szánj naponta 30 percet legalább egy tempós sétára de otthon is tornázhatsz. A lényeg, hogy kicsit felpörgesd a szervezeted, és segíts kiüríteni a mérgeket belőle. Ráadásul ettől is egészségesebbnek fogod magad érezni, ami megint csak segít, hogy eszedbe se jusson rágyújtani.

Inkább kerüld az olyan helyzeteket és embereket, akik dohányzásra csábítanak.

hogyan lehet legyőzni az elvonási tüneteket a dohányzásról való leszokással

Hogyan lehet legyőzni az elvonási tüneteket a dohányzásról való leszokással, igyekezz kerülni minden fajta cigifüstöt, látványt, szagot egyaránt. Ha az ebéd után kívánod a legjobban a cigarettát, ne edd tele magad. Vagy oszd ketté az ebéded pár hétre: egyél kor és 3-kor valami keveset.

De soha ne gyújts rá "csak egy" cigire mert azt másoknál is mindig több is követte.

Letenné a cigit? Tippek a leszokás első napjaihoz

És akkor kezdheted előről az egészet Tippek és figyelmeztetések: Amikor abbahagyod a dohányzást, egyre jobban érzed majd az ízeket, az aromákat. Vigyázz, hogy ez ne sarkalljon több evésre, és ne csapjon át az érzelmi habzsolás rossz szokásába.

A szervezeted körülbelül két hétig fog kisebb-nagyobb elvonási tüneteket produkálni, miután letetted a cigit.

hogyan lehet legyőzni az elvonási tüneteket a dohányzásról való leszokással

Ez folyamatosan megszűnik majd, addig viszont mozogj sokat, és fogyassz rengeteg folyadékot. Ha émelyegsz az első napokban, az teljesen normális.

hogyan lehet legyőzni az elvonási tüneteket a dohányzásról való leszokással

Szintén az elvonási tünetek része, megszűnik hamar. Már pár három nap után érezni fogod, micsoda különbséget jelent cigaretta nélkül élni. Ha a hónap végére már nem is érted, hogy gyújthattál rá valaha, akkor a legjobb úton jársz.

  1. Hogyan éld túl az első hetet cigi nélkül? - Blikk Rúzs
  2. Végleges leszokás a dohányzásról, de nem úgy, mint legutóbb…
  3. Hagyja abba a dohányzást tapasztalt dohányos
  4. Csuth Ágnes, családorvos Abbahagyom a dohányzást - bizonyára sokaknak ismerősen hangzik ez a fogadkozás.
  5. Hogyan működnek az agyak, amikor leszoknak a dohányzásról
  6. 10 tipp a dohányzásról való leszokáshoz - Tanácsok az otthon a dohányzásról való leszokáshoz
  7. Vásároljon dohányzó spray-t

Hidd el, megéri!