Hagyja abba a dohányzást és sportoljon. Main navigation


10 tipp a dohányzásról való leszokáshoz

Mi történik, ha abbahagyja a rendszeres sportolást? Szerző: WEBBeteg - Sándor Judit, erőnléti és korrektív tréner Van, akinek edzés tekintetében nem változott sokat az élete a koronavírus kapcsán, és azóta is rendszeresen sportol, de van, akinek gyökeresen megváltoztatta a mindennapjait a járvány.

hagyja abba a dohányzást és sportoljon

Mi történik akkor, ha Ön leállt a rendszeres testedzéssel? Egy Liverpooli Egyetem által végzett tanulmányban azt vizsgálták, hogy hogyan hat a szervezetre ha - hagyja abba a dohányzást és sportoljon rendszeres sportolás után - két hétig szinte inaktívvá válunk.

A tanulmányban 28 olyan embert vizsgáltak, akiknek az átlagéletkora 25 év volt.

Lelkes, motivált sportoló fiatalok, akik egészséges BMI -vel rendelkeztek. A tanulmány kezdetekor a kutatók felmérték a résztvevők aktuális fizikai állapotát, izomtömegét.

hagyja abba a dohányzást és sportoljon

A vizsgálat előtt a fiatal felnőttek átlagosan napi 10 lépést tettek meg, összesen körülbelül percig. A következő 14 napban az volt a feladatuk, hogy csökkentsék a fizikai aktivitásukat napi körülbelül lépésre, ami összesen 36 percet jelentett és emellett tartsák az addigi étrendjüket.

Le szeretnék szokni a dohányzásról. Mit tegyek?

Hirdetés Az inaktív periódus következtében a résztvevők testösszetételében jelentős változás mutatkozott, csökkent a vázizom tömege teljes test átlagos vesztesége 0,36 dohányzás abbahagyása és fejfájás volt, ebből a lábaké 0,21 kgamellett, hogy a teljes testzsír növekedése volt megfigyelhető, ami nem mellesleg a krónikus betegségek pl.

Továbbá jelentősen csökkent az alanyok teljesítménye, ami abban mutatkozott meg, hogy nem voltak képesek olyan hosszú ideig vagy olyan intenzitással futni, mint korábban.

hagyja abba a dohányzást és sportoljon

Egy neves, élsportolókkal foglalkozó New York-i gyógytornász-edző szintén vizsgálta a két hét sport nélküli lét hatásait.

Scott Weiss szerint 14 nap után már mérhető a változás, nemcsak az izmokban, hanem az agyban is, csökken a teljesítmény, ami az általános közérzetünkre is hatással van és az alvási ciklus is megváltozhat.

Abbahagyom a dohányzást, elkezdek sportolni

Az, hogy mennyi ideig tudja megőrizni a kondícióját, nagyban függ attól, hogy előtte mennyire volt aktív, hagyja abba a dohányzást és sportoljon éves és mellette milyen életmódot folytat. Scott Weiss.

  1. Eltűnt a dohányzás utáni vágy
  2. A legtöbb, komolyan leszokni vágyó beteg orvosi segítséggel jut el a célhoz.
  3. Mi történik, ha abbahagyja a rendszeres sportolást?

Ne engedje, hogy ez az állapot eljöjjön, tartsa karban a testét, és használja ki a rendszeres sport jótékony hatásait. Két hét leállás jelei A teljesítménycsökkenés legelső jele szabad szemmel is látható, hiszen csökken az izomtömeg és elkezd nőni a testzsírszázalék.

hagyja abba a dohányzást és sportoljon

Ha ebben az időszakban nem változtat az étrendjén, akkor sajnos számítania kell a pluszkilók megjelenésére. A látható tényezőkön túl az inaktív időszak rossz hatással van a keringési rendszerre, csökken az izmok rugalmassága és vérellátása, amellett, hogy az anyagcsere- és energiatermelő folyamatokra is negatívan hat.

  • Egészség Minden negyedik fiatal idő előtt hal meg
  • Milyen betegség keletkezik a dohányzás miatt

Weiss felhívta a figyelmet arra, hogy a sebesség, az erő és gyorsaság akár százalékkal is csökkenhet két-három hét leforgása alatt. Ne hagyja, hogy a hosszú évek alatt megszerzett edzettségét romba döntse ez az időszak.

Egészség Minden negyedik fiatal idő előtt hal meg Amint arról a múlt héten röviden beszámoltunk, a Szlovák Rákellenes Liga ezen a héten rendezte meg a rákellenes harc hetét, amelynek részeként Az egészség árt a dohányzásnak elnevezésű programmal a fiatalokat is megszólították. A dohányzás elleni harc november ig tart.

Sportoljon rendszeresen nap mint nap, és ne engedje, hogy a korábban felépített jó kondíció elvesszen.